HTML

Egy veszedelmes elme vallomásai

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

2009.05.27. 16:26 csipkerózsa

Cannes

Mindig is filmrajongó voltam, de Oscar már eltaszíttatott.Usánka ünnepli a dogmatikus, didaktikus és főleg patetikus filmjeit, körülbelül 30 színészből válogatva. Na ez az igazi sematizmus.Ezért is szeretem Cannes-t ami tényleg az ízig-vérig európai film ünnepe, még akkor is, ha sok nem európai produkció is helyet kap.Idén a zsűrit Isabelle Huppert (ejtsd üper) vezette, aki nem a kedvencem, elég kiállhatatlan természet, s a hírek szerint Cannesban sem hazudtolta meg magát. Állítólag nem volt hajlandó megosztani a színpadot más francia színésznővel, s amikor Isabella Adjani adott volna át díjat, Madame H kiverte a palávert és bojkottálta IA díjátadását, aki dühösen elviharzott... De nem is ez a lényeg, Cannesban van valami fennséges, mégis olyan közeli, emberközelivé teszi a filmet, a sztárokat, igazi filmWoodstock. Ahogy bemutatják a filmeket, napfény, tenger, nem feszengő parti, mint az Oscar. Idén is nagyon boldog voltam a győztes miatt, sajnos magyar jelölt nem volt, sőt úgy hiszem versenyző sem, de a győztes igen közeli hozzánk és hozzám is. A Nyertes Michael Haneke osztrák rendező The White Ribbon filmje lett, akit nagyon kedvelek. Díjnyertes filmje a szélsőségek születését mutatja be, a gyerekkori rossz nevelés eredményeként. Hát én IMÁDOM az ilyet, nem véletlen, hogy a Mesterségem a halál az egyik kedvenc könyvem. Ráadásul ezzel a rendezővel olyan sok kapcsolatom van: neki köszönhetem a kedvenc filmemet a Cachét, amely az egyik legjobb film a világon, és nyert is díjat anno Cannesban. Emellett személyesen is találkoztam vele, mikor a Cachet bemutatták nálunk francia filmnapokon .Alig várom, hogy bejöjjék hozzánk a film, már megyek is meglesni. Puskinban meg az Urániában bízom:)

A férfi díjra tértnék még ki, mert Christoph Waltz osztrák színész annyira vonzó. Van benne valami titokzatosság és én azt nagyon szeressem. ( Quentin Tarantino: Inglorious Bastard című filmjéért, amit szintén NEM fogok megnézni, mert nem szeretem, amikor amerikaik csinálnak filmet a nácikról, pláne nem ha Brad Pitty a főszereplő. Az elveim, ugye...).Persze képet lehetetlen találni róla, de mondjuk Paris Hiltonnal tele van a net... Díjat nyert még Charlotte Gainsbourg (Jane Birkin és  Gainsbourg szerencsétlen arcú lánya, Yvan Attal neje) Lars Von Trier filmjéért a nagyon nagyon hírhedt Antikrisztusért. Hát ez az a film, amit BIZTOS nem fogok megnézni, az nekem nem való. Lars Von Triert amúgy se szeretem nagyon, a Dancer in the Dark nem rossz, de sztem kicsit túl van rajongva, bár hát Peter Stormare über alles, az Idióták pedig egy idióta film, amit idióták csináltak idiótákról idiótáknak.

A filmünnep zárófilmje volt a Coco Chanel & Igor Sztravinszkij című film, amelyben a két címben foglalt személy különleges szerelmét mutatják be az isteni Mads Mikkelsennel a főszerepben. He is Gods pure perfection....

 

Remélem jövőre lesz valami ungáréze film is, hogy izgulhassunk.

Szólj hozzá!

Címkék: film gondolatok cannes becstelenbrigantyk


A bejegyzés trackback címe:

https://veszedelme.blog.hu/api/trackback/id/tr721147130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása