HTML

Egy veszedelmes elme vallomásai

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

2010.04.18. 14:18 csipkerózsa

Mennyi szabályt szeghetünk meg a boldogságért?

Minden ember arra törekszik, hogy boldog legyen. Ez emberi önzőség. Mi akarunk boldogok lenni. Ha jól jön ki a lépés, akkor boldogságunk keresése, és elért boldogságunk másokat is boldoggá tesz, s akkor már nem éltünk hiába.
De vajon mennyi szabály szeghető meg azért, hogy a vélt pillanatnyi boldogságot átéljük?
Többféle szabályra gondolok itt: társadalmi, családi és saját belső szabályok.
Figyelembe kell-e vennünk a többi ember elvárását, ha a boldogságunkra törekszünk? Megtehetjük-e, meg tudjuk-e tenni, hogy nem foglalkozunk mások véleményével? Vagy pontosan mások véleménye miatt cselekszünk úgy ahogy?
Melyik szabályokat a legnehezebb, legmegterhelőbb megszegni? Önmagunk szabályait, vagy a társadalom, az embertársaink, a konvenciók által generált szabályokat?
Én nem tudom. Nem tudom , h önnön szabályaimat mi alapján alakítottam ki? Hagytam, hogy a szokások láncos állatja legyek, vagy saját döntés volt. És vajon képes lennék/leszek e folytatni ugyanúgy, ha megszegem őket. S vajon megéri-e egyáltalán megszegni őket?

6 komment

Címkék: gondolatok


A bejegyzés trackback címe:

https://veszedelme.blog.hu/api/trackback/id/tr411931571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c1957 2010.04.18. 20:39:33

Kérdéseidre a választ nehezen tudnám megadni, nyilván nem is ez volt vele a célod, de azt nagyon érzem, hogy valamilyen szabályt meg akarsz szegni. Kérlek, tedd meg!

j.mara 2010.04.19. 18:38:02

sztem a társadalmi szabályokra fütyülni kell (amíg másokat nem érint), a családi békéért pedig nagyon okosan kell dönteni. én pl ilyen megfontolásból nem lettem vegetáriánus. néha engedni kell, de ez ne menjen az ember idegeire, m abba belebetegszik. hát igen, nem könnyű. de a jólneveltség nekem nem fontos látszat. sajnos már régen rájöttem, h nem vagyok úrinő, de amint ezt kimondtam magamban, könnyebb is lett, m nem akartam annak látszani. aztán, ez se kőbe vésett vmi. lehet pár év múlva csak kiskosztümbe járok és kiiktatom életvitelemből a piálós rock szombatokat, káromkodásokat és a rendetlenséget!:) de egyelőre ebben érzem jól magam, és akinek nem tetszik, el lehet menni, majd lesz más.

j.mara 2010.04.19. 18:41:01

sztem a prioritásokat kell mkinek magában kijelölni, és annak "alárendelni" a tetteit és életét. és ha már káromkodás: a vélemény olyan, mint a segglyuk: mkinek van és senkit se érdekel a másiké!:)

hemill 2010.04.21. 19:51:04

sztem is a társadalom a legelhanyagolhatóbb, amire különösen kellenne figyelni, pedig mindenkire hatással van így vagy úgy, vki meg akar felelni neki és ez többé kevésbé, vagy teljesen sikerül neki, vki meg különcként szemléli az egészet, mondván őt ez nem befolyásolja, pedig őrá is hatással van, csak neki így teljesül be a "boldogsága".
A családi szabályokat könnyen fel lehet rugni, éppen a belső szabályaink miatt, de épp az is hátráltat, ha belső szabályunk úgy diktálja, h megfeleljünk a családnak.
A "boldogságot" (sztem) mindenképp a saját szabályaink szerint kell keresni, mert úgyis csak úgy lehetünk kiegyensúlyozottak, ha ezt semmi sem zavarja. :)

hemill 2010.04.21. 20:21:35

ezt jól megkavartam, de azért remélem kivehető a mondanivalóm :)

csipkerózsa 2010.04.22. 23:54:16

Köszönöm a reakciókat, sokat segítetteket, illetve mondjuk úgy, hogy nagyon teletettétek a fejem gondolatokkal. :):):)
Nemsokára jön egy újabb poszt, amit zűrzavaros lelkivilágom szül:D
süti beállítások módosítása